Image default
Business

TV-gigant bepaalt make-over voor Movie Park’s Nickelodeon-gebied





Movie Park Germany vernieuwt attracties in Nickelodeon-themagebied

Movie Park Germany vernieuwt attracties in Nickelodeon-themagebied

Movie Park Germany heeft de afgelopen maanden verschillende attracties in het Nickelodeon-themagebied vernieuwd. Dit heeft een bijzondere reden, aangezien het Duitse pretpark instructies krijgt van de eigenaar van Nickelodeon over wat er precies opgeknapt moet worden. Commercieel en creatief directeur Manuel Prossotowicz onthulde dit in een gesprek met YouTube-kanaal Ride Review.

Voor het gebruik van het Nickelodeon-merk heeft Movie Park een contract met de Amerikaanse tv- en filmgigant Paramount Global, voorheen Viacom. “Zo’n licentiehouder heeft natuurlijk een idee hoe zijn merken gepresenteerd moeten worden,” legt Prossotowicz uit. Daarom is er een jaarlijks programma voor “kwaliteitswaarborging”.

Vertegenwoordigers van Paramount bezoeken Movie Park één keer per jaar. “Ze kijken een beetje rond en zeggen dan: dit kan niet, dat kan niet, dit moet je veranderen.” Dit keer kwamen er twee belangrijke verbeterpunten naar voren: de SpongeBob-achtbaan Ghost Chasers en de Backyardigans-achtbaan Mission to Mars moesten opnieuw geverfd worden. En zo geschiedde.

Er is gekozen voor onderhoudsvriendelijke kleuren. Mission to Mars kreeg een bordeauxrode kleur in plaats van lichtblauw, terwijl Ghost Chasers nu donkerpaars is in plaats van lichtpaars. “Alles ziet er weer frisser en mooier uit en daar ben ik blij mee,” aldus Prossotowicz.

Nog niet alle werkzaamheden zijn afgerond. Bij Ghost Chasers ontbreekt nog een nieuwe achterwand. In plaats van een schildering kiest Movie Park voor een bedrukt zeil dat bestand is tegen zonlicht. Dit systeem wordt ook toegepast bij de recent vernieuwde façade van de waterbaan Terra Magma in zusterpark Bobbejaanland.

Eerder werd al bekend dat de botsauto-attractie Back at the Barnyard Bumpers wordt vervangen door een overdekt podium. Een bijkomend voordeel hiervan is dat de shows met de personages van SpongeBob en PAW Patrol komende zomer ook kunnen doorgaan wanneer het regent. Voorheen ontving Movie Park veel klachten wanneer voorstellingen moesten worden geannuleerd vanwege weersomstandigheden, aldus Prossotowicz.

Een andere wijziging in het Nickelodeon-gedeelte is de naam: in plaats van Nickland wordt het parkdeel nu NickelodeonLand genoemd. De officiële spelling is nickelodeonLAND, een combinatie van kleine letters en hoofdletters.


Related posts

Monaco in miniatuur: Duitse meesterwerk van Formule 1 en meer!

Douglas Ross

Hoe woke is het Sprookjesbos? Ontdek het in deze hilarische Vlaamse tv-show!

Douglas Ross

Prijskaartje voor parkeren op een afgelegen puinveld bij Efteling schiet omhoog: 12,50 euro!

Douglas Ross