Image default
Business

Vurige Nederlandse fans in betoverend gesprek met Europa-Park’s Marketing Guru!




Blog Article

Wat komt er kijken bij het realiseren van een reclamecampagne voor Europa-Park?

Jan-Markus Wulff, hoofd marketing bij Europa-Park, vertelt in een podcastaflevering meer over de realisatie van reclamecampagnes voor het Duitse attractiepark.

Vandaag, 11.19 uur

Jan-Markus Wulff, hoofd marketing bij het Duitse attractiepark Europa-Park, is onlangs geïnterviewd in een podcastaflevering van de Nederlandse Europa-Park-podcast After Park Lounge. In de podcast geeft Wulff antwoord op de vraag wat er komt kijken bij het realiseren van een reclamecampagne voor Europa-Park.

Wulff is verantwoordelijk voor zo’n 3500 designopdrachten per jaar. Momenteel is hij druk bezig met de campagne voor de nieuwe rollercoaster Voltron, die in 2024 geopend wordt. Volgens Wulff is het promoten van een nieuwe achtbaan relatief makkelijk, omdat emoties zichzelf verkopen.

Naast zijn werk in de marketingafdeling van Europa-Park, is Wulff ook erg muzikaal. Hij treedt regelmatig op in het park en heeft verschillende themanummers geproduceerd en gezongen, waaronder Dein Moment en Zwei Millionen Sterne. Het laatstgenoemde lied was eigenlijk bedoeld voor het winterseizoen, maar werd uiteindelijk in de zomer uitgebracht.

Wulff werkt al ruim zestien jaar voor Europa-Park en legt uit hoe de marketingafdeling in de loop der jaren is veranderd. Vroeger was hij de enige die de Europa-Park-website bijhield, maar tegenwoordig zijn er veertig mensen die zich bezighouden met de digitale tak, bestaande uit twintig verschillende websites.

Daarnaast vertelt Wulff ook over hoe Europa-Park een idee van Nederlandse studenten voor een nieuwe campagne heeft omarmd, het geheim van attractierestaurant Eatrenalin en hoe het attractiepark een eigen zeppelin en vliegtuig heeft kunnen bemachtigen.

Wulff geeft aan dat hij zijn personeel altijd de opdracht geeft om het onderste uit de kan te halen. Zelfs bij kleine opdrachten zoals een brochure of een sticker, moeten ze elk project behandelen alsof ze gaan voor een designaward.

De podcastaflevering, in het Engels, duurt zestig minuten.

Bestel de exclusieve Looopings Podcast-pin via Pretparkwinkel.nl


Related posts

De Bellinga’s schitteren in eigen bioscoopfilm in Slagharen!

Douglas Ross

Waterpret of waterpech? Nieuwe waterglijbaan Walibi Belgium sluit bij slecht weer!

Douglas Ross

Van Vakantiebaantje tot Topbaas: Het Verhaal van de Oud-directeur van de Efteling

Douglas Ross