Image default
Business

Het feest barst los in Walibi Holland: ontdek de nieuwe look van Play Ground!

Walibi Holland transformeert W.A.B. Plaza met Festivalization-project

Walibi Holland blijft doorgaan met het Festivalization-project. Sinds 2018 geeft het pretpark elk jaar een bestaand gebied een make-over, geïnspireerd op de stijl van grote steden en festivals. De transformaties worden gekenmerkt door felle kleuren, abstracte kunst en graffiti. Dit jaar was W.A.B. Plaza aan de beurt, het gebied met onder andere de achtbaan Speed of Sound.

De ontwerpen voor de transformaties zijn gemaakt door de Leisure Expert Group uit Amsterdam, in opdracht van Walibi-directrice Mascha Taminiau. Het thema van dit jaar, Play Ground, draait om uitvergroot speelgoed. De entree van het gebied wordt gevormd door twee Picasso-achtige figuren die het logo vasthouden. Aan de kant van kindergebied Play Land staat een enorme paarse wimper.

Zweefmolen Super Swing is omgetoverd tot een tol. De panelen zijn voornamelijk blauw-paars en roze gemaakt, met Engelstalige teksten en pijlen. Het idee is dat bezoekers een opdracht krijgen als de molen stopt en een pijl een bepaalde kreet aanwijst. Op de top van de zweefmolen staan instructies als “Get in line again”, “Whistle when you leave”, “Pick your nose”, en meer.

De waterattractie Splash Battle heeft nu een brandweerspel-thema, met veel decorstukken in felle kleuren als oranje en blauw. De bekende pratende fontein ziet er nu uit als een grijze robot, en de thrillride Spinning Vibe heeft een haventhema gekregen. Ook de speelhal Sugar Shot en restaurant Yummy Tummy zijn onderdeel van de transformatie.

Opvallend genoeg zijn de boomerang coaster Speed of Sound en speelkasteel Play Castle onaangetast gebleven. Draaimolen Merrie Go’Round kreeg alleen een likje verf als onderdeel van het Festivalization-project.

Walibi Holland blijft vernieuwen en verrassen met het Festivalization-project. De transformaties brengen een frisse en levendige sfeer naar het pretpark, en zorgen voor een unieke ervaring voor bezoekers van alle leeftijden.

Related posts

Baas van het Potlood: Vlaamse illustrator creëert verbluffende entreezone vol adembenemende attracties voor Bobbejaanland!

Douglas Ross

‘Zeeuws attractiepark verrast bezoekers met levensechte mascottepop: een groot succes!’

Douglas Ross

Modelbouwshow SBS6 betovert de Efteling!

Douglas Ross