Nieuw logo voor Plopsaland
Verandering in huisstijl voor Plopsa Group
Het oude logo van Plopsaland zal binnenkort verdwijnen. De Plopsa Group staat op het punt om een volledig nieuwe huisstijl te introduceren. Dit betekent nieuwe logo’s voor alle Plopsa-parken en onderdelen, waaronder Plopsaland De Panne. Looopings kan alvast enkele voorbeelden laten zien.
De afgelopen 24 jaar waren de beeldmerken van Plopsa altijd kleurrijk, met speelse vormen en cartooneske tekeningen. De nieuwe directie van Plopsa vindt het echter tijd voor verandering. De nieuwe huisstijl geeft het Plopsa-merk een serieuzere uitstraling.
Het kenmerkende Plopsa-lettertype blijft behouden voor het eerste deel van de logo’s. Daarna wordt er overgeschakeld naar strakkere letters, namelijk het lettertype Trajan. Het doel is om Plopsa een stijlvollere uitstraling te geven. De mix van felle kleuren maakt plaats voor één basiskleur: wit, zwart of een pasteltint. De kleur wordt aangepast aan de achtergrond. Boven het woord Plopsa zijn drie sterretjes zichtbaar. In de meeste gevallen staat de locatie onderaan het logo, behalve bij Plopsaqua waar de locatie erboven staat. Het gekozen lettertype heeft iets weg van de huisstijl van Toverland.
Ook de andere Plopsa-locaties in Nederland, België en Duitsland krijgen een nieuw logo met dezelfde abstracte opzet. Dit geldt voor het Plopsa Hotel, Plopsa Village, Plopsa Indoor Hasselt, Plopsa Coo en Plopsa Station Antwerp in België, Plopsa Indoor Coevorden in Nederland en Holiday Park in Duitsland. Opvallend is dat bij Plopsa Coo de term Ardennes aan het logo is toegevoegd en bij Holiday Park wordt nu Holiday Park Germany vermeld in plaats van de plaats Pfalz. Voor moederbedrijf Studio 100 gaat deze aangepaste visuele identiteit samen met een bredere strategiewijziging voor de Plopsa Group, die intern Plopsa 2.0 wordt genoemd.
Bestel de exclusieve Looopings Podcast-pin via Pretparkwinkel.nl