Image default
Business

Europa-Park steekt prijzen omhoog en fans steken hun middelvinger op: wat nu?

Europa-Park verhoogt horecaprijzen en krijgt kritiek van fans

Europa-Park, het populaire Duitse pretpark, heeft onlangs de prijzen van eten en drinken verhoogd. Dit heeft geleid tot ontevredenheid bij een prominente fan van het park, die zijn frustratie heeft geuit op Instagram. In een van zijn berichten uitte hij zelfs zijn ongenoegen door een middelvinger op te steken naar het management.

De fan, met de gebruikersnaam Epfan95, heeft meer dan 20.000 volgers op Instagram en bijna 50.000 abonnees op YouTube. Hij was geschokt toen hij de nieuwe prijzen zag. “Begrijp me niet verkeerd: ik ben een groot voorstander van de toegangsprijzen van Europa-Park”, aldus de fan. “Maar wat mij echt boos maakt, zijn de prijzen van drankjes in de hotelbars en het park.”

Ter illustratie noemt Epfan95 een prijs van €4,10 voor een klein flesje van 20 centiliter Coca-Cola of Fanta, en €5,10 voor een latte macchiato. Ook zijn de prijzen van steaks met €5 à €6 gestegen. “Mensen zullen het nog steeds bestellen en ik begrijp dat de lonen stijgen en dat je betaalt voor de sfeer, maar in de horeca grijpt men elke gelegenheid aan om de prijzen te verhogen”, voegt hij eraan toe.

Toen de fan zag dat een portie friet in een hotel €8 zou kosten, was hij helemaal klaar met de prijzen. “Europa-Park, je bent gestoord! Op een gegeven moment is het genoeg”, schreef hij. Hij voegde zelfs een foto van een middelvinger toe om zijn onvrede te uiten. “€8 voor friet in de bar van Bell Rock, je bent echt niet goed wijs.”

Tijdens de coronacrisis was het belastingpercentage voor restaurants in Duitsland verlaagd van 19 naar 7 procent. Sinds 1 januari geldt weer het gebruikelijke btw-tarief. Europa-Park heeft echter nooit de prijzen verlaagd tijdens de crisis. “Of de belastingverhoging nu door de overheid komt of niet, als je €8 vraagt voor een frietje, dan heeft dat niets te maken met de politiek, maar is je prijs gewoon extreem hoog”, aldus Epfan95.

De fan heeft inmiddels een groot deel van zijn Instagram-berichten verwijderd. Hij werkt nauw samen met de marketingafdeling van Europa-Park en heeft spijt van zijn felle uitspraken. “Ik wil mijn excuses aanbieden voor het beledigende bericht over de frietjes. Mijn woordkeuze was ongepast. Toch blijf ik van mening dat €8 voor een frietje niet de schuld van de staat is, maar gewoon zeer onbeschoft is qua prijs.”

Related posts

Explosieve prijsstijgingen van Efteling-abonnementen in 2024: tot wel 18% duurder!

Douglas Ross

Walibi Holland breekt abrupt af wegens grimmige ambiance: Het onthullende verhaal!

Douglas Ross

Eigenaar Europa-Park pakt jonge werknemers opnieuw hard aan: Dit is wat je moet weten!

Douglas Ross