Image default
Business

De Huiveringwekkende Spookhuizen van Walibi Holland: Waar Bezoekers de Schrik van Hun Leven Krijgen!




Walibi Holland doet neuromarketing onderzoek tijdens Halloween Fright Nights

Walibi Holland doet neuromarketing onderzoek tijdens Halloween Fright Nights

Onderzoek naar kijkgedrag en schrikeffecten in spookhuizen

Vandaag, 11.56 uur

Walibi Holland heeft een opvallend onderzoek laten uitvoeren tijdens de Halloween Fright Nights. Met behulp van neuromarketing controleerde het pretpark waar bezoekers naar kijken en van schrikken in de spookhuizen. Het entertainmentteam kan de resultaten gebruiken bij het ontwikkelen van nieuwe horrorbelevingen.

“Tijdens ons halloween-seizoen hebben we onze haunted houses aan een neurotest onderworpen”, schrijft Marcel Paquay op LinkedIn. Hij is hoofd strategie en inzicht bij Walibi. Deelnemers liepen door de spookhuizen, voorzien van een GSR-apparaat en een eyetracker.

Scare actors joegen hen de stuipen op het lijf. Ondertussen werden hun hartslag, stressniveau en kijkrichtingen gemeten. “Met de eyetracker kunnen we zien waar iemand naar kijkt in een kamer en met het GSR-apparaat meten we hartslag en angst”, legt Paquay uit.

Hij noemt het “absoluut één van de coolste en engste studies” die hij ooit heeft gedaan. “Door de gegevens te combineren, weten we precies waar onze gasten zich op focussen en wat hen het meest bang maakt.” Voor het onderzoek werkte het attractiepark samen met Unravel Research uit Utrecht. Paquay belooft de resultaten volgend jaar te publiceren, samen met enkele video’s. De populaire Fright Nights vinden jaarlijks plaats in oktober.

Zeven spookhuizen en verschillende scare zones

Walibi presenteerde dit jaar zeven spookhuizen: The Villa, Psychoshock, Jefferson Manor, The Final Slay Ride, The Clinic, Below en Slaughterhouse. Verder waren er twee walkthroughs – Camp of Curiosities en Wicked Woods – en verschillende scare zones.

Download de Looopings-app voor iPhone of Android en ontvang meldingen bij breaking news


Related posts

Madurodam maakt grote sprong met 6000m² uitbreiding: ontdek de nieuwe attracties!

Douglas Ross

Bobbejaanland verrast fans met nostalgische ritjes op de legendarische achtbaan Revolution

Douglas Ross

Marketingafdeling Walibi Belgium krijgt keiharde kritiek: \’Rampzalig\’, dit moet je weten!

Douglas Ross