Image default
Business

FC Barcelona en PortAventura World slaan de handen ineen: een droomteam voor plezier!




FC Barcelona en PortAventura World slaan handen ineen voor nieuwe entertainmentbelevingen

FC Barcelona en PortAventura World slaan handen ineen voor nieuwe entertainmentbelevingen

Vandaag, 22.21 uur

FC Barcelona en PortAventura World hebben aangekondigd samen te gaan werken aan het ontwikkelen van nieuwe entertainmentbelevingen. De wereldberoemde voetbalclub zal het pretparkresort in Salou inschakelen voor deze samenwerking. De eerste stap zal het creëren van thema-attracties zijn in Espai Barça, het gebied rond het stadion van de club.

Het is de bedoeling dat het stadion, genaamd Spotify Camp Nou, in november 2024 opnieuw in gebruik wordt genomen na een grote verbouwing. Alle werkzaamheden moeten in 2026 zijn afgerond. PortAventura zal meedenken over het introduceren van nieuwe toeristische attracties op het terrein.

Daarnaast zijn er ook plannen voor het creëren van FC Barcelona-attracties en -themaparken op andere plekken in de wereld. PortAventura zal hierbij haar expertise gebruiken. Een van de opties is het bouwen van een interactief en educatief overdekt FC Barcelona-complex met attracties, restaurants en winkels op een oppervlakte van 500 tot 2000 vierkante meter.

In een later stadium wordt er zelfs gedacht aan volledige themaparken van ruim 7 hectare, met musea, shows en andere faciliteiten. Concrete locaties zijn echter nog niet bekend. “Het is ons doel om het potentieel van ons merk over de hele wereld te maximaliseren”, zegt marketingdirecteur Juli Guiu van FC Barcelona. “Het hebben van PortAventura als reisgenoot is daarbij een van de grootste garanties voor succes.” Ook Arturo Mas-Sardá, voorzitter van de raad van bestuur van PortAventura, is blij met de strategische samenwerking. “Deze overeenkomst is een nieuwe stap in de voortdurende diversificatie van PortAventura World in de voetbal- en sportwereld.”

Het pretparkresort heeft eerder al intensief samengewerkt met de Spaanse voetbalcompetitie LaLiga. Er waren plannen voor een restaurant, een attractie en zelfs een volledig parkdeel of pretpark met een LaLiga-thema. Tot nu toe is alleen het restaurant gerealiseerd. Voor FC Barcelona is het ontwikkelen van eigen attracties ook niet nieuw. In 2018 sloot de club een samenwerking met parkengroep Parques Reunidos, bekend van onder andere Slagharen, Movie Park Germany en Bobbejaanland. Er zouden vijf vestigingen van de Barça Experience geopend worden verspreid over Europa, de Verenigde Staten en Azië. Echter, verder dan één locatie in China kwam het niet. Het pretparkproject werd op een laag pitje gezet en de Chinese Barça Experience is inmiddels weer gesloten. Nu heeft FC Barcelona dus een nieuwe partner gevonden voor toeristische initiatieven.


Related posts

Ontdek de magie van dieren met Planet Zoo nu beschikbaar op PlayStation en Xbox!

Douglas Ross

Efteling zomerpark Nest: spelletjes en activiteiten voor kids!

Douglas Ross

Vliegende sensatie: Duits pretpark lanceert nieuwe attractie Flying Döner!

Douglas Ross