Image default
Business

Virtuele wachtrij bij Droomvlucht in Efteling: een droom die uitkomt!




Virtuele wachtrij bij Droomvlucht in de Efteling

Virtuele wachtrij bij Droomvlucht in de Efteling

Een experiment met een virtuele wachtrij bij Droomvlucht in de Efteling lijkt opvallend goed te verlopen. Bij eerdere proeven met virtuele wachtrijen in het sprookjespark klonk steevast ontzettend veel kritiek van zowel Efteling-fans als reguliere bezoekers. Dit keer wordt er nauwelijks geklaagd: over het algemeen functioneert het systeem prima.

De Efteling introduceerde de afgelopen jaren al virtuele wachtsystemen bij verschillende attracties, waaronder de Python, Symbolica, en de Monorail bij het Volk van Laaf. Steeds ging er een hoop mis. Bij Carnaval Festival werd het experiment zelfs tijdelijk stilgelegd vanwege veiligheidsproblemen.

Ondanks de tegenslagen blijft de Efteling volhouden dat virtuele wachtrijen de toekomst hebben. In de doelen voor de komende jaren is opgenomen dat wachttijden in 2030 nog maximaal twintig minuten mogen bedragen. Dit wil men bereiken met nieuwe wachtmethodes. Deze zomer kunnen bezoekers voor het eerst virtueel wachten bij Droomvlucht.

Reserveren voor Droomvlucht

Het is mogelijk om via de Efteling-app een gratis reservering te plaatsen voor één tot zes personen, zodra gebruikers in de buurt zijn van de attractie. Vervolgens krijgen ze een tijdvak te zien waarin ze mogen terugkomen. In de tussentijd kunnen ze iets anders gaan doen in het park. Personen die daar geen zin in hebben, kunnen gewoon in de reguliere rij aansluiten.

Deze keuze zorgt ervoor dat er dit keer veel minder kritiek is dan bij eerdere proeven. Voorheen moesten bezoekers verplicht de app gebruiken, maar nu is dat niet meer het geval. Wel staan bezoekers in de normale rij iets langer te wachten, aangezien een deel van de capaciteit van de attractie wordt ingenomen door de virtuele rij.

FastPass

De huidige virtuele wachtrij bij Droomvlucht lijkt op het FastPass-concept dat Disney al in de jaren negentig hanteerde. Het grootste verschil is dat Disney werkte met papieren kaartjes, terwijl de Efteling een smartphone-app inzet voor het maken van een reservering.

Er zijn echter nog enkele nadelen aan het huidige systeem. Zo is het concept behoorlijk fraudegevoelig en kunnen bezoekers op drukke dagen meerdere reserveringen achter elkaar maken zonder te hoeven wachten. Ook is er kritiek op het uiterlijk van de virtuele wachtrij bij de majestueuze ingang van Droomvlucht.

Toekomstplannen

De volgende stap voor de Efteling is het introduceren van virtuele wachtrijen bij verschillende attracties tegelijk. Op dit moment kan alleen Droomvlucht nog online gereserveerd worden. Het is de vraag hoe een dagje Efteling zal verlopen als bezoekers meer keuze hebben bij het plannen van attracties.


Related posts

Na negen jaar in het nieuw: Een frisse look voor duizenden Plopsa-medewerkers!

Douglas Ross

Filmlegende Tim Burton maakt betoverende entree in Engels pretpark

Douglas Ross

Toverland-directeur: Een enorme blunder om de coronaregels te negeren!

Douglas Ross