Plopsa maakt online reclame voor film van concurrent
De pretparkgroep van Studio 100, Plopsa, spoort bezoekers aan om naar de bioscoop te gaan om de Disney-Pixar-animatiefilm Inside Out 2 te bekijken. Deze merkwaardige promotie maakt deel uit van een commerciële deal met bioscoopketen Kinepolis.
Sinds vorig jaar is Studio 100 zeer intensief betrokken bij de Plopsa-parken, nadat de vorige directie moest vertrekken. Bijna alle toevoegingen in Plopsaland De Panne en andere Plopsa-bestemmingen zijn nu gericht op Studio 100-producties.
In 2024 heeft Plopsaland zelfs het seizoen omgedoopt tot Studio 100 Festival, waar bezoekers het hele jaar door extra Studio 100-entertainment kunnen ervaren. Daarom is het opvallend dat Plopsa nu online reclame maakt voor een concurrent, namelijk The Walt Disney Company.
Op de officiële Facebook-pagina van Plopsa is Inside Out 2 deze zomer al twee keer in de schijnwerpers gezet, voor het laatst gistermiddag. Naast Disney heeft Plopsa eerder dit jaar ook films zoals Despicable Me 4 (Universal Pictures) en IF (Paramount Pictures) onder de aandacht gebracht, inclusief een link naar de Kinepolis-ticketshop.
Hoewel Studio 100 een eigen internationale filmstudio heeft die animatiefilms produceert, zoals Ella Bella Bingo, Mia and Me: The Hero of Centopia en 200% Wolf, hebben deze films online geen aandacht gekregen van Plopsa.