Dierenpark Apenheul speelt in op TikTok-trend met modieuze gen Z-teksten
Dierenpark Apenheul heeft de afgelopen weken ingespeeld op een populaire TikTok-trend waarbij ouderen proberen om hippe jongerentaal te gebruiken. Het idee was om te laten zien wat er gebeurt als generatie Z het marketingscript schrijft. Apenheul zette vrijwilliger George voor de camera om op een creatieve manier de kijkers mee te nemen door het park.
De gids begint met de woorden “Siii maatje!” en neemt de kijkers “op lawa door Apenheul”. Hij deelt verschillende weetjes over het park en de bewoners, maar dan wel in de stijl van een jongere generatie. Zo noemt hij de loslopende apen de “main characters” waar de “NPC’s” van genieten.
“He ate and left no crumbs”, zo klinkt het over één van de dieren. Het groen in het park wordt omschreven als “very mindful and very demure”. George deelt ook enkele feitjes, zoals dat gorillaleider Banjoko “ultime rizz” heeft en dat de oudste inwoonster Pepi “een echte OG” is. Hij sluit af met de woorden “Ik vind het een big flex om gids te zijn. Period. Ik loef het”.
De reacties op de video waren overweldigend positief. Mensen lieten weten dat ze overtuigd waren en kaartjes wilden boeken. Anderen noemden het de beste video tot nu toe.
Al met al was de TikTok-video van Dierenpark Apenheul een creatieve manier om de aandacht te trekken en op een humoristische manier de bezoekers te informeren over het park en de dieren die er wonen.